Primarii din judeţ vor ajunge să stabilească politica Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Olt, fiind cei de la care se aşteaptă propuneri în vederea stabilirii grupelor pentru cursurile gratuite de manager de proiect. Vorbind despre activitatea de formare profesională a AJOFM Olt, directorul instituţiei, Cristinel Cârloganu, a făcut o afirmaţie surprinzătoare, declarând că a stabilit cu primarii din judeţ ca aceştia să se orienteze spre persoanele din respectivele localităţi, care au calitatea de şomer înregistrat la AJOFM şi au studii superioare, pe care să le încadreze ulterior în primării, în vederea promovării de proiecte cu finanţare europeană. Această stare de fapt conduce la două concluzii: primarii creează, folosindu-se de instituţiile statului, avantaje unor persoane, nefiind exclus ca absolvirea acestor cursuri să fie condiţie eliminatorie pentru înscrierea la concurs. Cârloganu a negat că acestea ar fi intenţiile, declarând că există o procedură pentru selectarea cursanţilor şi că, dacă vor fi mult mai mulţi candidaţi decât numărul de locuri, se va face o selecţie în urma unui test. „Am vorbit cu primarii să se orienteze asupra persoanelor, pentru că ei ştiu cel mai bine, îşi cunosc oamenii din comună şi vor lucra cu ei. Pentru a fi manager de proiect, trebuie să ai anumite calităţi“, a declarat, iniţial, Cârloganu. Numărul de locuri pentru acest curs, conform planului de formare, este de 40. Cursul de formare manageri de proiect a fost iniţiat la sfârşitul anului 2007, prima grupă, formată din 28 de persoane, absolvindu-l. 20 de cursanţi au fost şomeri cu studii superioare, iar opt, angajaţi ai AJOFM, pentru cei din urmă folosindu-se alte fonduri decât cele destinate formării şomerilor. Pentru 2008, AJOFM şi-a propus să organizeze alte două grupe, de câte 20 de şomeri, urmând să anunţe licitaţia pentru a stabili formatorul, instituţi