Din cauza lipsei de comunicare, cazurile Danone (dioxina), Ernst&Young (moartea Ralucăi Stroescu) şi Smithfield (pesta porcină) au fost excesiv mediatizate Unii dintre jucătorii implicaţi
Din cauza lipsei de comunicare, cazurile Danone (dioxina), Ernst&Young (moartea Ralucăi Stroescu) şi Smithfield (pesta porcină) au fost excesiv mediatizate
Unii dintre jucătorii implicaţi în scandaluri nu au avut o poziţie oficială încă de la început, motiv pentru care presa a amplificat şi mai mult fenomenele. Acest lucru relevă că multe dintre companiile de pe piaţa autohtonă nu sunt pregătite să facă faţă unor eventuale crize de comunicare.
Cele mai multe crize care au avut loc anul trecut au avut ca actori principali companii de top prezente de ani de zile pe piaţa din România. Agenţia de PR Rogalski Grigoriu a făcut public un studiu cu privire la crizele de comunicare ale marilor companii şi modul în care acestea au fost reflectate în mass-media.
Cauzele care au generat aceste crize de comunicare au fost fie naturale, fie accidente. Suspiciunea de contaminare cu dioxină a iaurturilor cu fruct Danone a fost unul dintre cele mai mediatizate cazuri de anul trecut, fiind menţionat spontan de 40% din jurnaliştii intervievaţi de agenţie în cadrul studiului.
Jurnaliştii au alimentat criza pe fondul lipsei de informaţii oficiale din partea producătorului de lactate şi au extrapolat către alte subiecte cum ar fi cazul Iuscenko sau hainele contaminate din China. De ce a fost tocmai Danone ţinta atacurilor presei?
Dan Bododea, research manager al agenţiei Tempo, e de părere că atunci când vine vorba de lideri de piaţă "lucrurile devin brusc extrem de serioase, exigenţele şi pretenţiile sunt mult mai mari decât în cazul altor nume mici, fără răspunderi."
El spune că românii nu au pretenţii la pateuri, sandwich-uri sau snack-uri care dăunează