Vanzarile de alimente si bauturi inregistreaza cresteri anuale de doua cifre Berea si bauturile racoritoare carbonatate au fost anul trecut cele mai dezvoltate segmente din piata de food & drinks (alimente si bauturi), dar si in varful cresterilor anuale in comertul alimentar, cu rate de peste 35%, potrivit unui studiu al companie
Cele mai mari zece segmente din comertul alimentar au totalizat vanzari de aproape doua miliarde de euro anul trecut, nivel similar cu afacerile cumulate ale celor mai mari zece distribuitori de bunuri de larg consum din Romania sau cu cifra de afaceri a Metro Group pe piata locala in 2007.
Ritmurile de crestere cele mai importante din clasamentul mentionat au fost inregistrate anul trecut de uleiuri, care si-au dublat vanzarile fata de 2006 pe fondul cresterii pretului, de bauturile still drink (sucuri plate cu continut de fruct sub 25%) si de apa minerala, ultimele doua categorii fiind sustinute de canicula din sezonul estival.
Vanzarile de bauturi racoritoare in comertul romanesc au ajuns anul trecut aproape de un miliard de euro, valoare care include apele minerale dar nu si sucurile cu continut ridicat de fructe, precum nectarurile.
Comparativ cu 2006, piata de profil a crescut cu circa 44%, impulsionata de cresterea veniturilor si de temperaturile foarte mari din sezonul cald. Cel mai mult a crescut segmentul still drink, cu o rata de 60,4%, ajungand aproape de 150 mil. euro la nivelul lui 2007.
Canalele de distributie care au intrat in analiza Nielsen au fost hipermarketurile si supermarketurile, magazinele alimentare, chioscurile si benzinariile.
Cu toate ca piata locala a berii a ajuns la un nivel foarte ridicat al consumului pe cap de locuitor, comparativ cu tarile europene, vanzarile in retail sunt pe un trend ascendent, inregistrand anul trecut o rata de crestere de 36,5% fa