Daca treceti rapid prin lista celor mai populare site-uri din lume, veti gasi si cele mai bogate corporatii mondiale. Veti intalni astfel nume precum Google, Yahoo, Amazon.com, News Corp, Microsoft. Mai putin una singura: Wikipedia. Cu 2 milioane de articole numai in engleza, exceptand alte multe articole in alte limbi, cea mai mare enciclopedie online are unul dintre cele mai accesate site-uri la nivel mondial insa totodata este si cea mai saraca. Bazata pe contribu
Daca treceti rapid prin lista celor mai populare site-uri din lume, veti gasi si cele mai bogate corporatii mondiale. Veti intalni astfel nume precum Google, Yahoo, Amazon.com, News Corp, Microsoft.
Mai putin una singura: Wikipedia. Cu 2 milioane de articole numai in engleza, exceptand alte multe articole in alte limbi, cea mai mare enciclopedie online are unul dintre cele mai accesate site-uri la nivel mondial insa totodata este si cea mai saraca.
Bazata pe contributia voluntara a imbogatirii continutului si pe finantarea prin donatii, fundatia Wikimedia se confrunta cu o mare lipsa de fonduri, lipsa care pune in pericol mentinerea serverelor in functiune.
Fundatia isi pune intrebari serioase despre ce ar trebui sa faca pentru a obtine mai multe fonduri, cea mai la indemana solutie fiind sa inceapa sa vanda publicitate pe site.
Cu toate acestea, consiliul de administratie al fundatiei considera ca vanzarea de spatiu publicitar ar aduce prejudicii de imagine fundatiei, care s-a dorit a fi una necomerciala. Pe de alta parte, membrii conducerii se gandesc cati bani pierde Wikimedia refuzand aceasta alternativa.
Reprezentantul Wikimedia spune ca fundatia este lipsita de oportunitatea de implicare in afaceri si de parteneriate cu alte companii.
@N_P