Toata documentatia pentru infiintarea unei firme va putea fi depusa online la Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) in cateva saptamani, cand lege timbrului va fi modificata printr-o ordonanta de urgenta initiata de Ministerul Justitiei in c
Imposibilitatea de a atasa timbrul fiscal care sa ateste plata unei taxe aferente este singurul impediment pentru ca toate actele sa poata fi depuse online la Registrul Comertului.
"Pentru ca sistemul de formulare electronica inteligenta sa functioneze in totalitate trebuie sa modificam o lege a trimbului judiciar. Oricum, din experienta altor tari este nevoie de cativa ani pentru ca firmele sa se indrepte de la ghiseu catre mediul online", a spus Bogdan Gaurean, director general adjunct la Registrul Comertului.
Incepand cu acest an ONRC a implementat sistemul de Formulare Electronica Inteligenta prin care persoanele juridice pot sa trimita online situatiile financiare de sfarsit de an, sa compleze cereri online si sa ataseze documente doveditoare precum si alte documente care nu necesita timbru fiscal.
Pentru a beneficia de acest sistem, firmele au nevoie pe langa computer si conexiune la internet, de o semnatura electronica. "Semnatura electronica este singura cheltuiala suplimentara a firmelor care vor sa-si faca cereri online sau sa-si depuna situatia contabila", a adaugat Gaurean, care a preluat functia de director adjunct al Registrului Comertului in luna august a anului trecut.
Investitiile pe care le va demara Registrul in acest an se vor concentra catre imbunatatirea sistemului informatic.
"Reproiectarea sistemului informatic se va intinde pe 2-3 ani si va necesita circa 10 milioane de euro. Principalul scop al acestei investitii este corelarea activitatii dintre toate oficiile teritoriale. Totodata, vom mai aloca in acest an si doua milioane de euro pentr