Două familii din sectorul 1 au rămas fără apă la robinete pentru că nu au acceptat să plătească pierderile de pe o reţea uzată. Sursa: Cosmin Marinescu
Lipsa investiţiilor în modernizarea reţelelor de apă şi canalizare vechi de zeci de ani şi modalităţile ApaNova de a soluţiona problemele clienţilor continuă să facă victime. Locuitorii a două imobile de pe o stradă din sectorul 1 al Capitalei trăiesc de o lună fără apă la robinete pentru că nu au acceptat să plătească pierderile în valoare de peste cinci mii de lei, cauzate de instalaţiile uzate. Deşi investigaţiile Autorităţii de Reglementare Tehnică (ARBAC) au dat dreptate bucureştenilor, ApaNova refuză să repare coloana şi să radieze datoriile pe motiv că sistemul de alimentare cu apă se află pe o stradă care se află în proprietate privată.
Căratul apei cu găleata, o soluţie bucureşteană
Războiul dintre familiile Ionescu - Rizea de pe Intrarea Sfatului, nr. 3-4 şi ApaNova a început în anul 2005. Atunci, angajaţii firmei au montat un contor comun la aproape 60 de metri depărtare de locuinţele celor două familii, deşi legea arată clar că aceste dispozitive trebuie să fie aşezate cât mai aproape de limita proprietăţii clientului. „Nu am fost de acord şi nu am semnat procesul. Ei nu au ţinut cont şi au făcut cum au vrut ei“, explică Mihai Ionescu, care locuieşte la nr. 4.
Bucureşteanul povesteşte că, din acel moment, facturile au venit încărcate având uneori şi valori de 2-3 milioane de lei vechi pe lună.
În 2006 s-a descoperit că există pierderi, ApaNova a remediat avaria, dar a refuzat să înlocuiască coloana afirmând că străduţa, ca şi reţeaua, sunt în proprietate privată. „E o minciună sfruntată! Ca să nu mai spun că, în 2006, după avarie, ne-au ameninţat că ne lasă de Sărbători fără apă dacă nu semnăm procesul verbal“, s-a enervat bucureşteanul. Acesta