Lorand Szarvadi, director general al Domo: Am incredere in piata in continuare, chiar daca la inceputul anului nu a existat o crestere foarte mare fata de anul trecut, cand am avut si aderarea la UE. Va fi insa un an bun pentru industrie, cu evenimente care vor avea un impact bun asupra vanzarilor, precum Campionatul European de fotbal asupra televizoarelor. Piata de electronice si electrocasnice, estimata la 1,3 miliarde de euro in acest an, va continua sa se dezvolte pana in 2012, urmand sa se stabilizeze undeva la o valoare de 3 miliarde de euro, este de parere Lorand Szarvadi, directorul general al Domo R
Szarvadi spune ca piata locala ar trebui sa ajunga la un nivel similar cu cea ungara, din punctul de vedere al cheltuielilor pentru fiecare consumator, cei 10 milioane de locuitori ai Ungariei cheltuind anual circa 1,3 - 1,4 miliarde de euro pe acest segment.
"O piata egala ar insemna pentru noi sa ajungem la 3 miliarde de euro", a completat Szarvadi.
In urma preluarii de catre fondul de investitii Lynx Property, subsidiara a Equest Investment Balkans, Domo Retail "a inceput pregatirile" pentru primul loc in retailul de electrocasnice.
Sarcina lui Szarvadi este departe de a fi una usoara intr-o piata in care concentrarea creste de la an la an, Altex, Domo, Flamingo si Rombiz estimand afaceri cumulate de aproximativ 1 miliard de euro in 2008.
Dupa atragerea de resurse de la fondul de investitii Equest, si impreuna cu Tehnomarket, retea detinuta de acelasi actionar majoritar, Domo a demarat un program de extindere, urmand ca lupta pentru prima pozitie din piata sa fie data in 2010.
"Obiectivul nostru este stabilit in continuare pe termen lung, iar in 2010 ma gandesc sa atacam pozitia de lider. Deocamdata avem un lider destul de autoritar, destul de agresiv, care in continuare merge spre o dezvoltare foarte pute