Este o scena in horror-ul saptamanii, "The Eye"/"Ochii", care mi-a adus aminte de celebra poezie a lui George Cosbuc, "La oglinda": Jessica Alba se priveste in suprafata acoperita de abur a unei oglinzi si, in spatele stratului opac sters energic-isteric cu prosopul, rasare fata unei alte femei.
Cam asta e si ideea horror-ului francezilor Xavier Palud si David Moreau, deveniti celebri cu un alt horror, filmat chiar la Bucuresti, "Ils"/"Ei ataca".
Cu tagline-ul (catchy, sa recunoastem!) "Cum sa-ti crezi ochilor daca ei nu sunt ai tai?", "The Eye" croseteaza pe ideea "ai grija ce-ti doresti, ca poate primesti mai mult si nu-ti place", altoita pe extrem de realul fenomen al memoriei celulare: violonista Sydney (Jessica Alba), oarba din nastere, este beneficiara unui transplant de cornee care-i reda vederea, dar ii provoaca si niste viziuni oribile, ce prevestesc mortile iminente ale celor din jurul ei.
De aici la "si-am inchis usa la tinda cu zavorul" si "azi am sa crestez in grinda" (si nu doar in grinda) nu mai este decat un pas, pentru ca, pe langa viziunile deranjante, Sydney isi da seama destul de repede ca donatoarea ei este o persoana speciala, despre care trebuie sa afle urgent cat mai multe detalii pentru a-si salva viata.
Remake al unui film din Hong Kong (refacut acum cativa ani si la Bollywood), "The Eye" ar fi putut sta foarte bine in picioare datorita ideii, deloc originale, dar cu potential pentru scene infricosatoare. Din nefericire, Palud si Moreau, dupa ce introduc timp de 45 de minute subiectul, simt nevoia sa ne bage bine in cap faptul ca Sydney vede ce nu trebuie.
Prin urmare intra in scena baietelul cu gaura in cap, fetita cu cancer, victima unui accident de automobil, un individ spanzurat, chinezii ucisi intr-o explozie si asa (tot) mai departe, astfel incat aproape-ti vine sa strigi "gata, am inteles!".
Nici pe