Ritmul de melc al lucrărilor şi asfaltul proaspăt turnat plin de gropi, cu asta se luptă conducătorii auto obligaţi să parcurgă cei 15 kilometri dintre municipiul Slobozia şi Drajna (DN21), localitatea pe unde se intră pe autostrada Bucureşti-Constanţa.
Aflată într-un amplu programde reabilitare, şoseaua ar trebuisă fie gata în luna iulie, dar, dupănouă luni de lucrări, nicio palmăde asfalt nu a ajuns la stadiulfinal. Mai mult, acolo unde s-aturnat asfaltul peste care trebuieaşezat stratul de uzură au apărutcratere din cauza tasării necorespunzătoare a stratului de piatrăpus la fundaţie.
Aşa se face că recomandareaPoliţiei Rutiere drept variantă sprelitoral pe traseul Bucureşti -Autostrada Soarelui - Drajna -Slobozia - Hârşova - Constanţa arputea deveni doar teorie în sezonulestival, pentru că şoferii vor dablocajele de pe traseul tradiţionalprin Cernavodă pe cele dintreDrajna şi Slobozia.
Consolidarenecorespunzătoare
Ca să parcurgi cei 15 kilometripână la Drajna, este bine să iei încalcul minimum trei sferturi deceas, asta dacă ai norocul să prinzi„verde“ pe sectorul de 1,5 kilometriunde se circulă pe un singur sens.
Primii 5 kilometri de la ieşirea din Slobozia sunt deja plinide gropi, chiar dacă în toamnă saturnat asfaltul peste caretrebuie să se pună stratul deuzură.
Pietrişul aşezat pentru rezistenţăa mâncat din asfalt, iargropile fac viaţă grea mai alesconducătorilor de utilaje grele,obligaţi să şerpuiască printrecapcanele din carosabil. „Nicimăcar nu s-a finalizat lucrarea,că deja au apărut gropi. Vor fiastupate rapid cu nişte asfalt, darfundaţia este proastă şi pestecâteva luni drumul va fi la fel caînainte. Am ajuns să ocolescautostrada din cauza acestuisector de drum“, îşi arată nemulţumirea Ionuţ Ilie.
Şi mai nemulţumiţi sunt camionagiiicare vin dinspre Galaţi şiBrăila