Sindicatul uzinei de automobile de la Colibaşi a anunţat eşecul negocierilor cu patronul francez şi trecerea la forma extremă de protest În 2003, la ultima grevă generală, angajaţii
Sindicatul uzinei de automobile de la Colibaşi a anunţat eşecul negocierilor cu patronul francez şi trecerea la forma extremă de protest
În 2003, la ultima grevă generală, angajaţii Dacia cereau o majorare de salarii, puţin peste inflaţie. Francezii se pregăteau atunci să scoată pe piaţă Dacia Solenza. După cinci ani, jocurile se poartă la altă scară la Dacia. Angajaţii cer salarii mai mari, dar şi participare la profit. Iar uzina pregăteşte lansarea unui model cu miză - Sandero.
Angajaţii de la Dacia Renault Piteşti vor intra, în 24 martie, în greva generală, după ce a eşuat şi ultima rundă de negocieri purtată, ieri, de patronatul şi sindicatul uzinei privind majorările salariale, a anunţat viceliderul sindical Ion Iordache.
Potrivit sursei citate, la discuţiile de ieri, patronatul nu a mai înaintat o altă ofertă de creştere salarială, după ce a fost făcută cu două zile în urmă, care viza o majorare cu 118 lei, în condiţiile în care sindicaliştii au cerut o creştere salarială de 550 de lei, în două tranşe: 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 şi 200 de lei începând cu 1 iunie. "Am început discuţiile de la oferta de 118 lei, inacceptabilă.
Nu au venit cu o altă ofertă şi practic nu am avut ce să mai discutăm", a declarat, ieri, Ion Iordache, viceliderul sindical de la Dacia Renault.
Cele mai importante revendicări ale sindicaliştilor de la Dacia vizează majorarea de salariu cu 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 şi cu 200 de lei începând cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cotă de 5-10 la sută din profitul net al societăţii, mărirea primelor de Paşte şi de Crăciun cu 50 la sută din salariul mediu brut al societăţii şi a primei de vac