Repozitionarea Cocor pe nisa luxului, inceputa inca de anul trecut prin alocarea unei investitii de 18 milioane de euro, ar aduce magazinului Cocor o dublare a veniturilor in 2010, la cel mult 10 milioane de euro si o afluenta de turisti straini in centrul istoric al Capitalei.
In noiembrie 2006, Dan Barbulescu prelua functia de presedinte al Consiliuluide Administratie al Cocor S.A., dupa decesul predecesorului sau, Ioan Banu. Membru al board-ului Cocor inca din septembrie 2004. Barbulescu a hotarat atunci, de comun acord cu restul Consiliului, sa dea o noua identitate magazinului Cocor, emblematic in peisajul istoric al Capitalei. A ales luxul, o industrie in plina ascensiune si prezenta in parcurile marilor retailer din Romania.
“Aici este un loc gol si cine-l umple va beneficia de aceasta pozitie cel putin 10 ani pana cand piata bunurilor de lux va ajunge la maturitate in Romania”, declara, pentru Wall-Street, Dan Barbulescu, presedinte Cocor S.A. “Aici” inseamna retail-ul de lux si pozitionarea acestuia in zona istorica a Capitalei, care beneficiaza in plus de potential turistic, un atu in fata zonelor explorate pana acum de mari retail-eri de lux, cum este nordul Capitalei (Baneasa Shopping City).
Proiectul a demarat la sfarsitul lui 2006 cu aprobarea bugetului de catre actionari si a continuat cu procesul de autorizare, urmand ca magazinul Cocor sa se inchida in luna mai a acestui an. "Vom lansa Mediafatada in octombrie 2008, iar magazinul se va redeschide in octombrie 2009", rezuma Barbulescu etapele modenizarii Cocor, cifrand investitia totala la 18 milioane de euro.
“Estimam recuperarea investitiei in 10 ani si, chiar daca numarul de cumparatori va scadea de peste cinci ori, mizam crearea in centrul istoric a unei locatii de lux de dimensiuni semnificative pentru o clientela structurata pe 50% bucuresteni, 40% turisti romani, 10% tu