Cu o baza de 36 milioane de utilizatori si incasari anuale de peste 20 milioane de lire sterline, Miniclip este al doilea site dupa Facebook detinut integral de proprietarii sai, Rob Small si Tihan Presbie. O simpla animatie i-a propulsat spre succes, scrie startups.co.uk.
Cu doar sase luni inainte de criza .com, in 2001, cei doi parteneri de afaceri lansau site-ul de jocuri animate Miniclip.com, adresandu-se segmentului de 10-16 ani. Desi criza afectase majoritatea afacerilor online din acea perioada, Miniclip a reusit sa capteze atentia publicului.
Atat Small, absolvent al unei scoli de management, cat si colegul sau, Presbie, initial broker, nu aveau cunostinte solide despre mediul online, dar se aratau pasionati de jocurile video. “Pe atunci majoritatea companiilor media, cum este Disney, isi redefinau continutul video online, dar intampinau probleme cu plasarea aplicatiilor pe Internet, deoarece clientii se conectau in general prin dial-up”, a afirmat Small pentru startups.co.uk.
Acesta a decis sa invete dezvoltarea si utilizarea aplicatiilor Flash, creand prima versiune a site-ului si cateva jocuri. Pentru primul an de activitate, antreprenorii s-au bazat pe finantele personale, insa o aplicatie interactiva le-a garantat milioane de utilizatori si atentia advertiserilor care isi doreau un loc pe site-ul Miniclip.
Aplicatia de succes s-a numit “Dancing Bush”, infatisandu-l pe presedintele american dansand intr-o postura amuzanta. “Am trimis aplicatia doar la cateva mii de persoane, dar era timpul potrivit sa ajunga in toata lumea. Aproximativ 100.000 de oameni l-au jucat, ceea ce ne-a transformat automat dintr-un start-up intr-un business promitator”, a declarat Small.
La numai doua luni de la lansarea aplicatiei, site-ul primise doua milioane de accesari, ceea ce i-a incurajat sa adauge si mai multe aplicatii de gen. “Era destul