In anii '90 exista un adevarat cult al liderului eroic, insa, intre timp, lucrurile s-au mai asezat, iar cercetarile recente arata ca liderii care incurajeaza si activeaza potentialul angajatilor sunt mai tacuti.
"Nu mai e necesar ca liderii sa faca un spectacol pentru a activa performanta organizatiilor. In esenta, este vorba despre incredere, in organizatiile unde exista incredere nu trebuie sa arati tot timpul ca detii controlul, nu trebuie sa le stii pe toate. Este o solutie cu mai mult succes pentru tipul de mediu in care ne aflam in prezent", este de parere Helen Murlis, consultant si director in cadrul Hay Group Londra, organizatie de consultanta in business care are sediul central in Philadelphia, SUA.
Ea adauga ca, bineinteles, uneori liderii trebuie sa faca si lucruri eroice, dar le vor face in tacere si le vor face intr-un mod mai rezervat si mai eficient totodata.
In opinia lui Murlis, dificultatea din ce in ce mai mare pe care o intampina companiile de a gasi persoane talentate duce la unele schimbari. Ea este de parere ca este posibil sa nu mai putem face aceleasi lucruri pe care le faceam pana acum. Si toate acestea, din cauza razboiului pentru angajatii talentati.
"In mai toate descrierile unei companii, este specificat ca oamenii sunt cea mai mare valoare a organizatiei. Dar stim cu totii ca acesta e doar un cliseu. Oamenii trebuie priviti ca niste clienti pe care trebuie sa-i convingi ca esti o companie pentru care merita sa lucrezi. Angajatii ar trebui sa fie niste albine care vad in compania ta un stup de miere", spune Murlis. De asemenea este esential sa afli ce vor angajatii. Chiar daca mai tot timpul ei cer bani, acest lucru poate sa insemne de fapt altceva, fie ca lucreaza prea mult, ca nu se simt apreciati sau ca vor sa fie promovati.
Dar mai presus de toate acestea, o companie trebuie sa aiba un