Telefoanele mobile s-au schimbat de la aparatele cu care puteam telefona din afara casei, devenind astazi mijloc de acces la Internet, de aflat drumul spre casa sau de distractie.
Un studiu recent realizat de In-Stat arata ca opt procente dintre antreprenorii si managerii care calatoresc cu regularitate au renuntat la calculatorul de la birou si se bazeaza exclusiv pe telefonul mobil, scrie Entrepreneur.com.
Pe masura ce ecranele mari devin mai comune, telefonul mobil isi sporeste potentialul de instrument publicitar, potrivit analistului Michael Gartenberg, de la Jupitermedia Corp.
Raportul referitor la publicitatea mobila, realizat de Nielsen Mobile, arata ca 58 de milioane dintre americanii care utilizeaza telefonul mobil au fost expusi la anunturi publicate pe telefonul mobil intr-o perioada de 30 de zile. Intre al doilea si al patrulea trimestru al anului 2007, 38% dintre americanii care utilizeaza un telefon mobil au vizionat mesaje de publicitate prin intermediul acestui dispozitiv, potrivit aceluiasi studiu.
Proprietarii retelelor de socializare online le redimensioneaza si le adapteaza, astfel incat acestea sa poata fi accesate si cu ajutorul mobilului.
Gartenberg apreciaza ca multe dintre celularele de azi preiau functionalitati si formate disponibile pentru calculatorul din birou si estimeaza ca, in viitor, aplicatiile pentru dispozitivele mobile se vor baza mai putin pe replicarea celor disponibile pentru desktop, dar vor fi optimizate pentru forma mobilelor.
Fiind destul de mici sa incapa in mana, telefoanele mobile pot beneficia de inovatii software deosebite. Compania Gesture Tek Mobile a fost premiata pentru EyeMobile Engine, o functie care utilizeaza camera foto a telefonului mobil pentru a crea interfata bazata pe gesturi. Utilizatorul misca telefonul mobil in diferite moduri, pentru a raspunde sau pentru a se