Ultimii doi producători rămaşi în piaţă speră să atingă o cotă de 25% din vânzări, faţă de numai 10% în prezent. MAT Craiova şi Rombel Bucureşti mizează pe creşterea vânzărilor Ultimii doi producători rămaşi în piaţă speră să atingă o cotă de 25% din vânzări, faţă de numai 10% în prezent.
MAT Craiova şi Rombel Bucureşti mizează pe creşterea vânzărilor pe măsură ce vor veni fondurile pentru agricultură de la Uniunea Europeană. Până atunci, caută să încheie parteneriate cu producători din afară pentru a produce tractoare mai ieftine şi mai bune.
MAT Craiova şi Rombel Traktor, singurii producători de tractoare de la noi, aşteaptă ca fondurile europene şi programul "rabla" pentru tractoare să le crească vânzările. Până când vor sosi banii în conturile agricultorilor, cele două firme pun la punct ultimele produse, care să fie ieftine şi fiabile şi, în acest fel, să relanseze producţia autohtonă, care deocamdată stagnează.
70% din vânzări, utilaje second-hand
În cazul companiei Tractorul din Braşov, se pare că lipsa pieţei a dus la închiderea fabricii, iar singura speranţă ar fi un partener extern care să vină cu tehnologie şi cu o piaţă de desfacere. În lipsa banilor, pe piaţa internă este greu de supravieţuit, pentru că fermierii se orientează spre utilajele second hand, din afară - vechi, dar ieftine şi mult mai performante decât cele de aceeaşi vârstă produse la noi.
Cercetarea de la Tractorul lucrează pentru MAT Craiova
Cu toate că se întrevede o piaţă care acum stagnează, fabrica de tractoare de la Craiova relansează producţia în forţă. Ionel Catrinoiu, director general MAT Craiova, spune că de anul acesta a început cooperarea cu firme puternice de tractoare.
Este vorba despre compania Kioti din Coreea de Sud, Nardi - o firmă din nordul Italiei, şi Erkunt, un producător de tractoare