Ce ii face pe angajati sa se simta ca "acasa" la birou? Cum raspund directorii de HR unei piete a fortei de munca tot mai mofturoase"? Ce vrea un CEO de la directorul de HR?
Exista mai multe zone definitorii care transforma o companie intr-un loc in care angajatii sa-si doreasca sa lucreze. Comunicarea, brandul de angajator, tehnicile de retentie, substanta promisiunilor pe care le face o companie si respectarea acestora sunt elemente care nu numai ca aduc oamenii in companii, ci, si mai important, ii pastreaza acolo pentru mult timp, au fost de parere participantii la conferinta organizata saptamana trecuta de ZF cu sprijinul Accor Services si in parteneriat cu Rompetrol, People First si Ericsson.
"Indiferent de pozitia pe care o are o companie in piata, cel mai important este sa-si respecte promisiunile. Acestea reprezinta cei mai importanti vectori ai companiei tale in exterior. Astfel, daca perceptia acestora te avantajeaza, ai castigat", este de parere Diana Novac, director de recrutare si selectie in cadrul grupului Rompetrol.
Cresterile salariale actioneaza pe termen scurt
Una dintre problemele cu care se confrunta in prezent organizatiile este cum sa retina "talentele" pentru ca acestea par sa fie limitate si tot mai greu de gasit. Iar tendinta principala este de a retine aceasta categorie de angajati prin cresterea pachetelor salariale.
Cu toate acestea, Eduartina Ioan, manager al diviziei Talent din cadrul People First, avertizeaza ca exista riscul ca talentele sa devina angajatii cei mai "neloiali", primii care parasesc compania. In plus, recompensarea financiara presupune costuri mari pentru companie si are efecte doar pe termen limitat.
"Daca vrei sa obtii excelenta in afaceri, trebuie sa te centrezi pe oameni, sa-i asculti. Talentul reprezinta un mix de competente, atitudini, disponibilitate,