Din Tabu se ia lună de lună pliculeţul bonus de la Garnier, la metrou te agăţi în mare grabă de cel mai proaspăt şi uşor de răsfoit "Compact", iei ultimul album Radiohead pe gratis de pe net fără să te temi în vreun fel de consecinţe, iar în străinătate vorbeşti fără vreo restrişte direct de pe Skype. Ce ţi se oferă de-a gata fără să ţi se ceară un efort la schimb se numeşte Free Love, iar trendwatching.com a inventariat cele mai în vogă mostre de dragoste gratuită.
Cînd e discount, e bine. Ne-am învăţat totuşi, de prea puţină vreme, cu politica soldurilor, iar cînd vine sezonul, fie el de toamnă sau de primăvară, nu ştim dacă să dăm iama în magazine, pentru că reducerile sînt fie meschine, fie pentru produse prea ieşite din orice sezon posibil, ca să mai facă cuiva cu ochiul. Promoterii care fac sampling cu caşcaval Delaco, tăiat mărunt la intrarea în supermarket, sînt încă ocoliţi suspicios de cumpărătorii care nu-s deloc siguri dacă nu cumva li se cere ceva la schimb.
Ce e însă de-a dreptul gratuit şi totodată valoros ne ia mereu prin surprindere şi încercăm pe loc să-i găsim mecanismul. Sîntem surprinşi astfel să dăm peste noi modele de business, tehnici de marketing inovative, costuri ale productivităţii extrem de reduse sau o dinamică a lumii online în care generozitatea este la ea acasă.
Ce face www.trendwatching.com se numeşte vînătoare de trenduri. Compania localizată în Amsterdam numără peste 8000 de oameni vigilenţi de pe tot globul care urmăresc şi raportează cele mai noi tendinţe în tot felul de domenii. Datele adunate de către olandezi din peste 70 de ţări sînt ulterior vîndute spre companii dornice să-şi conecteze business-ul la cele mai noi porniri ale consumatorilor. Pînă acum, Coca-Cola, O2, Unilever, KLM, Sony Ericsson, Bacardi, Young&Rubicam sau Electronic Arts sînt principalii clienţi aflaţi în portofoliul trendwatching.com