În acest an, la peste o jumătate de secol de existenţă, mai exact 78 ani – perioadă în care au fost organizate 44 de înconjururi ale ţării pe două roţi – ne aflăm înaintea ediţiei cu numărul 45. Dacă în anii anteriori rutieri au alergat primind la început cupoane de stofă sau ceasuri de mână ruseşti, ulterior au început să apară şi premiile în bani, care erau foarte mici. Ei bine, ediţia din acest an, intrată pentru prima dată în caldendarul Uniunii Cicliste Internaţionale, oferă premii bune cicliştilor, în euro
În acest an, la peste o jumătate de secol de existenţă, mai exact 78 ani – perioadă în care au fost organizate 44 de înconjururi ale ţării pe două roţi – ne aflăm înaintea ediţiei cu numărul 45. Dacă în anii anteriori rutieri au alergat primind la început cupoane de stofă sau ceasuri de mână ruseşti, ulterior au început să apară şi premiile în bani, care erau foarte mici. Ei bine, ediţia din acest an, intrată pentru prima dată în caldendarul Uniunii Cicliste Internaţionale, oferă premii bune cicliştilor, în euro
Velocipedul de 100 de kilograme Sunt peste 120 de ani de când au fost văzute în Bucureşti primele velocipede sau bicicluri.În primii ani de după 1880 făcea furori un oarecare Kruze, care “călărea” pe un velociped adus din Germania. În cronicile vremii se pomeneşte de existenţa unor asemenea bicicluri (cu o roată gigantică în faţă şi una mică în spate) la Turnu Severin, Bacău, Sighişoara, Mediaş, apoi la Craiova şi în alte oraşe. Un asemenea gigant ca acela al lui Kruze, de pildă, cântărea circa 100 kg. fiind construit din fier şi oţel.Treptat au început să circule pe străzile Bucureştiului velocipede mai uşoare, construite din teavă , cu cauciucuri masive, dispăruseră roţile cu ţine de fier şi şa cu arcuri. Au fost oraganizate şi câteva întreceri între Capul Podului, Piaţa Victoriei, şi Hipodromul Băneasa, ac