Mariana Wencz a trecut din farmacie, în distribuţie şi apoi la producţia de medicamente. Acum pune prima cărămidă şi la Glenmark. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Mariana Wencz este unul dintre cei mai „ofertaţi“ manageri de top din industria farmaceutică autohtonă, deşi nu a împlinit încă 35 de ani. Din această poziţie, în farma se câştigă anual în jur de 100.000 de euro. Aparent firavă, vorbeşte cu lejeritate din spatele noului birou de la Glenmark despre obiectivele de îndeplinit: echipă de vânzări de 100 de oameni pentru divizia recent înfiinţată în România a producătorului indian de medicamente şi venituri de 14 milioane de euro, în patru ani.
Cu cifre mari a lucrat şi până acum. La Zentiva, unde a fost şef pe România timp de patru ani, a dus compania către un profit de 4 milioane de euro şi a plasat-o pe locul trei în piaţa de farma. A dat lovitura cu Simvacard, un medicament împotriva bolilor cardiovasculare, care a devenit lider de piaţă la doar trei luni după lansare, şi i-a convins pe cehi să cumpere fabrica Sicomed din Bucureşti.
A fost primul angajat al Zentiva după ce, anterior, timp de opt ani, a deţinut diferite poziţii la distribuitorul de medicamente Relad, iar înainte de a începe facultatea a lucrat pentru prima farmacie privată de la noi.
Peste drum de Zentiva
Plecarea Marianei Wencz de la Zentiva a fost ştirea de business a verii trecute. Intrată în compania cehă în 2003, a transformat reprezentanţa în divizie, ceea ce se traduce în crearea unei forţe de vânzări, a realizat venituri de 5 milioane de dolari cu Simvacard în zece luni de la lansare şi a alăturat Sicomed în portofoliul cehilor.
„Am plecat pentru că, la acel moment, era o diferenţă de opinie şi tactică între ce vedeam eu că se poate face cu businessul Zentiva şi ceea ce au considerat şefii mei. Îmi doream o poziţi