Rogalski-Grigoriu, agenţia de PR recent înfiinţată pe scheletul departamentului de acelaşi fel din Tempo Advertising, a dat publicităţii un studiu referitor la crizele de comunicare ale lui Rogalski-Grigoriu, agenţia de PR recent înfiinţată pe scheletul departamentului de acelaşi fel din Tempo Advertising, a dat publicităţii un studiu referitor la crizele de comunicare ale lui 2007. Studiul ocoleşte tematica crizelor politice şi se ocupă doar de cazurile în care sunt implicate mari companii, însă cele trei cazuri analizate şi o serie de alte consideraţii arată multe despre modul cum funcţionează opinia publică şi presa în România contemporană.
Situaţiile de criză pe care şi le amintesc cel mai bine cei 98 de jurnalişti care au răspuns la studiu sunt cea legată de Danone şi Dioxină, cazul Raluca Stroescu şi pesta porcină de la Smithfield.
Prima se referă la retragerea din comerţ a iaurturilor, în august 2007, urmată de informaţii referitoare la dioxina prezentă în compoziţia acestora prin guma folosită în fabricaţie. Cea de-a doua e legată de moartea Ralucăi Stroescu de la Ernst & Young, moarte pusă pe seama epuizării provocate de muncă. În fine, pesta porcină a apărut în prim-plan la sfârşitul lui iulie sub formă de suspiciune legată de câteva ferme ale companiei Smithfield.
Interesant este modul cum toate cele trei cazuri au fost amplificate de presă pornind din puncte de plecare aparent neinteresante: un cititor din Piteşti care a observat că iaurturile Danone au fost retrase din raft, o informaţie Mediafax şi o alta din presa locală. Desigur, astfel de cazuri apar pe canale altele decât cele oficiale. De fiecare dată, jurnaliştii care au lucrat la cazuri au obţinut confirmarea tot din surse neoficiale, iar lentoarea cu care companiile au reacţionat a fost un factor decisiv în declanşarea crizei de comunicare.
În cazul Danone,