Mai bine de jumatate dintre senior manageri nu reusesc sa construiasca un mediu de lucru performant in companiile pe care le conduc.
"Mai mult de 30% din performanta unei afaceri tine de gradul de motivatie pe care il induce asupra angajatilor mediul de lucru. In aceste timpuri de nesiguranta economica, maximizarea motivatiei angajatilor poate fi mai importanta ca niciodata", este de parere Chris Watkin, seful diviziei de talent management al reprezentantei Hay din Marea Britanie.
Astfel, doar in Marea Britanie, in domeniul serviciilor financiare, esecul managerilor de a construi un mediu de lucru pozitiv pentru angajati reduce profitul companiilor cu 8,5 miliarde de lire sterline anual (10,8 miliarde euro).
Cercetarea facuta de Hay s-a axat pe diferenta intre viziunea angajatilor asupra locului de munca ideal si situatia in care acestia se aflau de fapt. Rezultatele au aratat ca mai putin de un sfert dintre liderii companiilor au reusit sa construiasca un climat pozitiv in companii, in timp ce numai o cincime dintre acestia pot genera o atmosfera energica de lucru.
Punand cifrele in balanta, mai mult de sase din zece lideri au esuat in a crea un mediu de lucru pozitiv, in timp ce mai mult de patru din zece lideri au reusit sa creeze un mediu de lucru demotivant pentru angajati. De asemenea, numai 16% dintre acestia au reusit sa creeze un mediu de lucru neutru.
Dar ce sta la originea acestei "crize de climat"? Se pare ca este vorba despre incapacitatea liderilor de afaceri de a adopta cea mai potrivita abordare de leadership, cu alte cuvinte, incapacitatea de a cultiva performanta echipelor.
Cu cat este mai variata gama de stiluri de management pe care le adopta un lider, cu atat este mai probabil sa creeze un mediu mai performant, mai arata studiul.
Liderii eficienti sunt cei care se pricep sa adapteze stilurile de leade