Cosmote, Germanos si Romtelecom - cele trei companii telecom prin care grupul elen OTE este prezent pe piata locala - se numara printre primii jucatori de pe piata locala de comunicatii, evaluata anul trecut la circa cinci miliarde de euro.
Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa din Romania, care traverseaza un proces de repozitionare pe piata pentru a deveni un jucator important pe segmentele de internet si televiziune, a reusit sa opreasca anul trecut hemoragia de clienti de pe principala sa linie de business.
Compania a inregistrat pentru prima oara in ultimii trei ani o crestere neta a numarului de clienti pe telefonia fixa, operatorul urmand sa anunte ca a incheiat anul cu peste trei milioane de clienti, in timp ce planurile realizate la inceputul anului prevedeau o scadere a bazei de clienti sub 2,7 milioane de utilizatori.
"Rezultatele pentru acest an sunt peste asteptari fata de tintele stabilite initial. Am pastrat baza de clienti pe telefonia fixa la peste trei milioane, in timp ce tinta initiala bugetata era mult mai jos. Proiectia din business plan era ca vom ajunge la mai putin de 2,7 milioane de clienti", spune Yorgos Ioannidis, CEO Romtelecom. Ultima crestere a Romtelecom pe telefonia fixa a fost inregistrata in decembrie 2004, iar de atunci compania a pierdut, trimestru dupa trimestru, utilizatori pe principalul sau segment de business, in total peste 1,3 milioane in ultimii trei ani. Dupa una dintre cele mai severe scaderi ale numarului de clienti, peste 230.000 in decembrie 2006, grupul elen OTE, actionarul majoritar al Romtelecom si Cosmote, l-a numit in functia de CEO al Romtelecom pe Ioannidis, schimbandu-l pe americanul James Hubley inainte de expirarea contractului. In conditiile in care 2007 a fost anul celei mai dure competitii de pe telefonia fixa, cu scaderi in valuri ale tarifelor de lista, Ioanni