Acest model uşor, care a putut fi admirat oficial la IAA, se adaugă la gama Unimog deja existentă. U20 are greutăţi cuprinse între 7,5 şi 8,5 tone, iar cabina acestuia are un design nou şi complet indepen- dent faţă de cel al celorlalte apărute sub acelaşi nume. Produsul combină binecunoscuta şi unica tehnologie Unimog cu capacităţile unui vehicul cu o greutate scăzută şi manevrabilitate deosebită. De curând, seria compactă Unimog U 20 a început să iasă de pe linia de producţie a uzinei Mercedes-Benz din Wörth. Odată cu lansarea acestui nou model, producătorul german propune o utilitară care se potriveşte cel mai bine serviciilor urbane de nivel redus şi mediu, dar şi firmelor de grădinărit şi landscaping. Noua utilitară compactă suportă greutăţi între 7,5 şi 8,5 tone şi beneficiază de avantajele tehnologiei Unimog. U 20 a preluat şasiul şi tehnologia de pilotare de la clasicul Unimog, dar cu un ampatament redus la 2.700 mm. Are un motor Mercedes-Benz OM 904 de 4,25 litri, în patru cilindri, dezvoltând 150 de cai-putere. De asemenea, U 20 vine echipat cu sistemul BlueTec, care îndeplineşte normele antipoluare Euro 4. Transmisia are opt trepte manuale de viteză, alte opt putând fi adăugate la cerere. Noul Unimog U 20 are o cabină mobilă, realizată în întregime din oţel. Cabina este dotată cu uşi ce se deschid larg şi poate găzdui şoferul şi alţi doi pasageri. Diametrul de bracaj este de 12,8 metri, iar înălţimea totală este de 2.700 mm. În ciuda dimensiunilor compacte, U 20 se dovedeşte a fi puternic şi eficient. Suportă o sarcină de 4,8 tone atât pe puntea din faţă, cât şi pe cea din spate. Ceea ce înseamnă că, în funcţie şi de nivelul de echipare, U 20 poate tracta un plug de zăpadă lat de trei metri şi un greder cu o capacitate de până la doi metri cubi de sare, pe timp de iarnă. De asemenea, U 20 poate suporta, spre exemplu, un dispozitiv de tuns iarba de o tonă,