Magazinele de acest tip, devenite un trend răspândit în Europa, pătrund în forţă şi pe piaţa românească, însă puţin probabil să ajungă destinaţii de shopping pentru străini. Cum Magazinele de acest tip, devenite un trend răspândit în Europa, pătrund în forţă şi pe piaţa românească, însă puţin probabil să ajungă destinaţii de shopping pentru străini.
Cum în prezent mulţi români iau calea străinătăţii pentru a se îmbrăca de firmă la preţuri considerabil mai mici decât cele din magazinele autohtone, majoritatea agenţiilor de turism au inclus în ultimii ani pachete speciale pentru turismul de shopping. Destinaţiile preferate sunt Viena, Milano, Roma, Dubai şi, mai nou, America.
Chiar dacă anul acesta Capitala va livra primele centre comerciale destinate în exclusivitate magazinelor de tip outlet, turismul de shopping nu va fi afectat, potrivit operatorilor din turism. "Apariţia outleturilor nu va influenţa turismul de shopping, pentru că majoritatea clienţilor fac parte din rândul oamenilor bogaţi, care nu au ca destinaţie magazinele de acest tip", a declarat pentru "Adevărul" Alin Burcea, directorul general al agenţiei de turism Paralela 45.
Potrivit acestuia, singurul magazin cu reduceri de tip outlet devenit destinaţie de shopping pentru români este megastore-ul de la intrarea în Austria, Designer Outlet Parndorf. "Cu toate acestea, majoritatea agenţiilor nu oferă pachete tursitice pentru Parndorf", a mai spus Burcea.
Deşi atractive ca şi concept, outleturile sunt magazine unde branduri cunoscute comercializează soldurile rămase înaintea lansării noilor colecţii. Bucureştiul nu oferă încă premise de a deveni o destinaţie de shopping pentru ţările vecine, precum Bulgaria sau Republica Moldova. "Un pachet turistic destinat ţărilor vecine pentru shopping în România poate fi o idee interesantă, dar puţin probabil realizabi