Anul trecut, cheltuielile pentru promovarea complexurilor rezidenţiale pe posturile de televiziune, presa scrisă şi staţiile radio au atins trei milioane de euro Dezvoltarea complexurilor
Anul trecut, cheltuielile pentru promovarea complexurilor rezidenţiale pe posturile de televiziune, presa scrisă şi staţiile radio au atins trei milioane de euro
Dezvoltarea complexurilor rezidenţiale, mai ales în Bucureşti, a condus la apariţia unor noi investitori pe piaţa publicităţii. Dezvoltatorii au ales să-şi promoveze ofertele imobiliare mai cu seamă pe outdoor şi în presa scrisă. Anul trecut, în ziare şi reviste au apărut 5.093 de machete publicitare pentru complexurile rezidenţiale, în valoare brută (rate card) de 5 milioane de euro.
Valoarea investiţiilor publicitare ale dezvoltatorilor imobiliari este modestă, comparativ cu bugetele alocate de jucătorii din categoriile tradiţionale (berea, cosmetice, telecomunicaţii). Este redusă pentru că şi "produsele" promovate, cartierele de locuinţe, nu sunt accesibile tuturor consumatorilor. Aceste oferte se adresează în principal oamenilor cu venituri medii şi mari. Se observă că mesajele publicitare sunt transmise în special pe outdoor şi în presa scrisă.
Consumul de spaţii publicitare pe televiziune este foarte redus pentru că, fiind un suport de mare audienţă, ar însemna din partea dezvoltatorilor nişte bani cheltuiţi degeaba. Cu alte cuvinte, televiziunea nu intră în planurile de media ale acestor clienţi.
"Comunicarea dezvoltatorilor de proiecte rezidenţiale, prin natura businessului pe care îl promovează, conţin mesaje strict targetate pe o anumită zonă sau oraş. Aceste mesaje sunt destul de complexe şi conţin multe detalii legate de noile construcţii proiectate", afirmă Mihai Ilie, Media Director al agenţiei de publicitate Odyssey.
Aşadar, clientul trebuie să se orienteze către supor