Companiile de profil lansează poliţie unit-linked, mizând pe o revenire a cotaţiilor Cu toate că decizia unui plasament pe piaţa de capital este foarte dificil de luat în aceste momente,
Companiile de profil lansează poliţie unit-linked, mizând pe o revenire a cotaţiilor
Cu toate că decizia unui plasament pe piaţa de capital este foarte dificil de luat în aceste momente, companiile de asigurări continuă să lanseze poliţe de asigurare de viaţă cu componentă investiţională (unit-linked). Reprezentanţii companiilor spun că perioada de corecţii a adus preţurile acţiunilor listate la Bursa de la Bucureşti la valori atractive, iar o revenire a cotaţiilor va echivala cu o "investiţie inspirată".
Ţinând cont de faptul că asigurările unit-linked presupun un plasament pe termen lung, analiştii consideră că situaţia actuală a Bursei de Valori, care înregistrează o corecţie de peste 26% pentru indicele compozit, nu reprezintă o "ameninţare" pentru lansarea de noi produse.
"Poliţele unit-linked sunt un produs cu viaţă lungă, iar momentul lansării poate fi unul bun, dacă ne gândim că peste o lună bursa poate să crească", este de părere Eugen Voicu, CEO Aviva şi Certinvest. Pe de altă parte, este de aşteptat ca revenirea cotaţiilor bursiere să nu se producă într-un termen foarte scurt.
"Mai degrabă, este un moment de aşteptare, pentru că nu cred că vom avea foarte curând o revenire a pieţei sau dacă aceasta se va petrece, nu va fi la fel de rapidă ca scăderea care a avut loc", consideră Radu Crăciun, director de investiţii la Interamerican.
Randament pozitiv pe termen lung
Generali România este ultima companie care a lansat, ieri, o poliţă unit-linked, compania urmând să plaseze sumele atrase de la clienţi în titluri cotate la Bursa de Valori Bucureşti (25%) şi instrumente cu venituri fixe (75%), dintre care maxim 45% în obligaţiuni.