Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara (DRDP) intentioneaza sa introduca softuri specializate pentru a monitoriza si controla traficul de mare tonaj pe drumurile nationale. Specialistii de la aceasta institutie au constatat ca un camion de 46 de tone distruge drumul precum un milion de autoturisme.
In ultimii ani, traficul greu a crescut foarte mult pe drumurile din Timis. Daca in 2006, au fost inregistrate peste 510.000 de masini de mare tonaj, anul trecut numarul a ajuns aproape de 800.000. Conform Directiei de Drumuri si Poduri, 1,3% din aceste masini au avut depasiri de greutate. Procentul este mic doar pe hartie, pentru ca tertipurile soferilor fac ca filtrele de cantarire amplasate pe unele drumuri sa fie evitate. In cadrul unei intalniri organizate de DRDP, la care au luat parte reprezentanti ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, ai Autoritatii Rutiere Romane si ai Politiei, autoritatile au afirmat ca sustragerea de la control este cea mai mare problema. "soferii opresc masinile si stationeaza in diferite zone, pana la trecerea controlului, pentru ca apoi sa se puna in miscare, evitand astfel cantarirea", a declarat Ioan Malita, directorul DRDP.
"Aceste softuri pot detecta din mers, fara a mai fi nevoie de oprirea vehiculului, viteza de deplasare, identificarea placutei de inmatriculare, pana la o viteza de 150 de km/h. Greutatea poate fi masurata in mod dinamic, o data cu distanta intre axe, banda de circulatie, lungimea vehiculului. Aceste sisteme pot prezenta valorile de trafic si pot verifica daca vehiculul poseda rovigneta corespunzatoare categoriei", a precizat Malita. Pretul softului nu este inca cunoscut, pentru ca programul este in faza de experiment.
Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara (DRDP) intentioneaza sa introduca softuri specializate pentru a monitoriza si controla t