» Puterea de cumparare a unui salariu mediu net de la Dacia, de aproximativ 1.000 de lei, a fost doborata cu 20% in 2008 de caderea leului si de inflatie. Revendicarile grevistilor par astronomice, dar nu prea pot fi linistite cu cifre de Renault, caruia gama Logan i-a umplut vistieria.
» Analistii vad cum Renault a pierdut amenintarea suprema a oricarei multinationale: plecam in alta tara cu costuri mai mici. Relocarea uzinei de la Pitesti in Turcia, Maroc sau Rusia ar scoate Loganul din UE, cu riscuri si costuri imense.
Conflictul de munca de la uzina Dacia continua, sindicalistii nefiind multumiti de oferta patronatului – o crestere a salariului mediu brut cu 12%. In uzina de la Pitesti lucreaza 13.000 de oameni, iar salariul mediu net pe 2007 a fost de aproximativ 1.000 de lei. Cererile muncitorilor, dintre care marirea cu 550 de lei a salariilor (o crestere reala de aproximativ 64%) este cea mai importanta, au fost respinse de reprezentantii grupului Dacia-Renault. Argumentele conducerii au fost investitiile mari pe care grupul le-a facut in conditiile de munca din uzina (800 milioane de euro in perioada 2000-2004 si 4,6 milioane in 2007, in conditiile in care grupul mai are inca de recuperat datorii de 61 milioane de euro) si angajarile pe care le-a facut in ultimul an (3.500 de oameni).
Liviu Voinea, directorul Grupului de Economie Aplicata, observa insa ca "pe undeva este firesc ca lumea sa vrea mai multi bani cand Dacia se vinde foarte bine, iar inflatia si costurile de viata au crescut. Un salariu de 1.000 de lei valoreaza cu 20% mai putin, iar daca Renault isi face calculele in euro, o crestere salariala nu i-ar costa practic nimic". Intr-adevar, moneda nationala s-a depreciat cu 10,84% fata de euro in ultimul an, cursul coborand de la 3,35 lei/euro (pe 26 martie 2007) pana la 3,72 lei/euro, la zi. La deprecierea leul