PSD mizeaza pe Mitrea, PD-L merge pe Blaga, iar PNL l-a aruncat in lupta pe Bogdan Olteanu. Nu sint (neaparat) candidatii celor trei partide la alegerile locale din vara acestui an, dar sint coordonatorii campaniilor la nivel national. Oamenii care decid strategia, distribuie bugetul, uneori impun candidati. Generalii. Adevaratii sefi ai PSD, PD-L si PNL in urmatoarele trei luni.
La orice ora din zi si din noapte in urmatoarele trei luni sta o armata de strategi, consilieri, voluntari si fireste candidati. La ordinul lor sau pe semnatura lor, partidul se misca: ataca sau se apara, propune si promite. Succesul sau esecul in batalia pentru locale le poate intari influenta si autoritatea in partid sau, din contra, ii poate scoate din politica.
„Absolut. Sefii de campanie sint adevaratii conducatori ai partidelor in aceasta perioada. Un astfel de om trebuie sa fie un bun organizator, sa aiba experienta in confruntari electorale si autoritate in partid. Sa fie respectat. Dar asta se intimpla doar la noi, mai degraba, pentru ca afara sint firme care se ocupa de asa ceva“, spune eminenta cenusie a PSD, Viorel Hrebenciuc. De altfel, social democratii tocmai pe un astfel de personaj par sa fi mizat: Miron Mitrea.
Fost secretar general al partidului, Mitrea a fost readus in prim-planul PSD, recent, la Comitetul Executiv, in acelasi timp cu fostul premier Adrian Nastase. Acesta din urma are sarcina sa se ocupe, alaturi de Hrebenciuc, de strategia partidului in preajma si dupa alegerile locale. Mitrea va fi secundat de vicepresedintele Liviu Dragnea, cel care a coordonat campania pentru alegerile europarlamentare. In ceea ce priveste banii, Hrebenciuc spune ca sarcina coordonatorului de campanie este cea de a-i distribui, nu de a-i stringe. „Exista un buget de campanie national si ceea ce cheltuieste fiecare candidat“, spune Hrebenciuc.
Si