Bolşoi Teatr a adus la Bucureşti “Lacul lebedelor” de Ceaikovski, spectacol care se joacă de 121 de ani. Scena Sălii Palatului a fost inundată două seri la rând de frumuseţe, graţie, perfecţiune.
Bolşoi Teatr a adus la Bucureşti ”Lacul lebedelor” de Ceaikovski, spectacol de balet care se joacă de 121 de ani. Scena Sălii Palatului a fost inundată, două seri la rând, de frumuseţe, graţie, perfecţiune.
Este cel mai vizionat spectacol de balet din toate timpurile, spun statisticile. Chiar dacă primele reprezentaţii de la Bolşoi Teatr (Teatrul Mare din Moscova), de la 1877, au fost un eşec, celebra compoziţie muzicală cu numărul de opus 20 şi cu un libret în patru acte scris de Vladimir Beghicev şi Vasili Ghelţer, dăinuie peste decenii.
Coregrafia poartă încă amprenta Marius Petipa şi Lev Ivanov – cei care au modificat coregrafia, în 1895, la prima creaţie scenică de balet cu ”Lacul lebedelor”.
Fără îndoială, calitatea excepţională a spectacolului se datorează spiritului de echipă, muncii, talentului, responsabilităţii tuturor celor etichetaţi cu sigla ”Bolşoi”. Este o obligaţie a ruşilor de a duce peste ani acest simbol, considerat coroana baletului.
Dansatorii au oferit în cele două seri scene de vis, impecabil interpretate. A fost ca o purificare, prin balet. Dincolo de frumuseţe, impresionează perfecţiunea, născută din talent şi din dragoste pentru acest gen.
Andrei Uvarov (deţinător al Premiului UNESCO) – în rolul Principelui – este greu de egalat. A impus virtuozitate, nobleţe. Când dansează în duet cu minunatele Elena Andrienko şi Anna Antoniceva se revarsă pasiunea în basmul despre zâne, despre dragoste, scris cu atâţia ani în urmă.
Fascinează şi ceilalţi solişti – Ruslan Pronin şi Yan Godovski. Ansamblul de balerine - toate una şi una, dansează într-o simetrie perfectă.
Au fost patru acte în două