Renault a transformat uzina din Colibaşi într-o fabrică de făcut bani şi nu îşi permite costuri mai mari. Producţia de Logan e oprită pentru a treia zi consecutiv.În grupul Renault, aflat în faţa celei mai ample campanii de reducere a costurilor din istorie, revendică rile salariale de la Dacia par imposibil de îndeplinit. Uzina a înregistrat anul trecut o marjă de profit mai mare decât Renault şi Nissan, producând, paradoxal, cea mai ieftină maşină din portofoliul grupului. Sursa: EVZ
Investitorul Renault mizează în continuare pe fabrica de la Piteşti pentru a trage în sus profitul grupului.
Cel puţin 23 de milioane de euro pe an, la atât s-ar ridica costurile suplimentare cu salariile angajaţilor de la Dacia, dacă producătorul auto ar accepta să plătească majorarea fixă a lefurilor cu 550 de lei, potrivit calculelor EVZ. Acest cost suplimentar este egal cu pierderile înregistrate de oprirea producţiei în primele două zile de grevă. La aceste costuri s-ar adăuga şi majorarea primelor acordate pentru sărbătorile religioase şi vacanţe. Potrivit oficialilor companiei, cumulul revendicărilor ar duce la creşterea salariilor în medie cu 64%. Şi totuşi conducerea uzinei refuză să satisfacă pretenţiile salariaţilor, în condiţiile în care lefurile s-au dublat în ultimii patru ani.
Profit-record şi pierdericontabile
Dacia câştigă circa 8% de pe urma fiecărei maşini vândute. Câştigul pentru Renault şi Nissan este de două ori mai mic. În industria auto, doar Mercedes a mai atins anul trecut o marjă operaţională (profit operaţional din totalul vânzărilor) de peste 8%. Acest rezultat va genera un nou profit-record la Dacia, după cele 100 de milioane de euro din 2006. La o cifră de afaceri estimată de două miliarde de euro, producătorul Loganului ar putea anunţa pentru 2007 un profit operaţional de 160 de milioane de