Cifrele de afaceri cumulate ale producătorilor de piese şi componente auto au depăşit anul trecut valoarea de cinci miliarde de euro, în timp ce constructorii locali de autovehicule au atins doar două miliarde de euro. Mai este loc şi pentru alte investiţii? Este binecunoscut faptul că România a devenit una dintre cele mai căutate ţări de către companiile auto interesate să construiască sau să relocheze capacităţi de producţie. Dacia Groupe Renault şi, de dată mai r
Cifrele de afaceri cumulate ale producătorilor de piese şi componente auto au depăşit anul trecut valoarea de cinci miliarde de euro, în timp ce constructorii locali de autovehicule au atins doar două miliarde de euro. Mai este loc şi pentru alte investiţii?
Este binecunoscut faptul că România a devenit una dintre cele mai căutate ţări de către companiile auto interesate să construiască sau să relocheze capacităţi de producţie. Dacia Groupe Renault şi, de dată mai recentă, investiţia Ford de la Craiova, au atras pe piaţa locală - şi vor continua să o facă - numeroşi producători de piese şi componente auto. Practic, potrivit datelor Agenţiei Române pentru Investiţii Străine (ARIS), în prezent, în România, sunt prezenţi circa 50 de jucători majori din industria auto mondială. „Numai în 2007, ARIS a asistat şi monitorizat un număr de 32 de proiecte de investiţii în diferite faze de implementare în domeniul auto“, susţine vicepreşedintele instituţiei, Monica Bărbuleţiu. Alături de nou-sosiţii, pe piaţa autohtonă mai activează alţi peste 100 de producători de subansambluri, grupaţi în Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Din investiţiile totale realizate în industria auto, care au atins la sfârşitul anului trecut 7,5 miliarde de euro, numai două miliarde pot fi puse pe seama celor de la Dacia Groupe Renault