Motorina a devenit deja mai scumpă decât benzina. Accizele vor adânci diferenţa în anii următori, provocând efecte în lanţ la nivelul preţurilor din economie, dar şi în reorientarea producţiei de autovehicule. Acciza minimă pentru motorină va fi adusă la nivelul celei pentru benzină. Măsura, adoptată recent de către Parlamentul European la propunerea executivului de la Bruxelles, a vizat două aspecte legate de modul de impozitare a carburanţilor. Pe de o parte, acci
Motorina a devenit deja mai scumpă decât benzina. Accizele vor adânci diferenţa în anii următori, provocând efecte în lanţ la nivelul preţurilor din economie, dar şi în reorientarea producţiei de autovehicule.
Acciza minimă pentru motorină va fi adusă la nivelul celei pentru benzină. Măsura, adoptată recent de către Parlamentul European la propunerea executivului de la Bruxelles, a vizat două aspecte legate de modul de impozitare a carburanţilor. Pe de o parte, accizele pentru motorină şi benzină fără plumb vor fi aduse la acelaşi nivel. Pe de altă parte, diferenţele de impozitare aplicate acestor produse între statele membre urmează a fi reduse gradual. Dacă pentru cea de-a doua ţintă instituţiile europene au adus o justificare, în cazul primei decizii, aceasta nu a fost argumentată.
Comisia Europeană consideră că diferenţele mari între nivelurile de impozitare aplicate de ţările UE, la motorină, conduc la distorsionarea concurenţei în transportul rutier, încurajând „turismul pentru combustibil“. Executivul de la Bruxelles susţine că transportatorii au ajuns să-şi stabilească rute speciale, chiar mai lungi, pentru a-şi umple rezervoarele în ţări cu taxe mai mici.
Parlamentul European (PE) a decis creşterea, în întreaga UE, a accizelor minime pentru motorină la nivelul celor pentru benzina cu plumb, de