Autorităţile de Mediu se opun defrişării pădurii Surlari, pe unde ar urma să treacă autostrada Traseul este cunoscut de câţiva ani, iar în martie 2007, Compania de utrostrăzi obţine
Autorităţile de Mediu se opun defrişării pădurii Surlari, pe unde ar urma să treacă autostrada
Traseul este cunoscut de câţiva ani, iar în martie 2007, Compania de utrostrăzi obţine avizul de mediu. În noiembrie 2007, Agenţia de Mediu declară pădurea Surlari zonă de maximă securitate ecologică. Se ştie doar că aici trăiesc nişte "păsări mici". Aceasta este doar una dintre poveştile încă nenăscutei autostrăzi Bucureşti-Ploieşti.
Construcţia autostrăzii Bucureşti-Ploieşti este întreruptă de câteva luni şi nu poate continua pe motiv că ar urma să treacă printr-o pădure. Parcela are statut de sit Natura 2000, caz în care condiţiile pentru a aproba defrişarea sunt "extrem de severe", a declarat ieri preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Nagy Zoltan.
Purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri şi Autostrăzi, Ştefan Szobotka, ne-a declarat că pentru pădurea în cauză, Surlari din zona Moara Vlăsiei, a fost obţinut aviz de la Ministerul Mediului în martie 2007. Dar ulterior, în noiembrie 2007, pădurea a fost declarată zonă protejată ca sit Natura 2000.
Din această cauză, acordul de mediu presupune realizarea unui studiu de impact şi a unui studiu avifaunistic, care presupune o procedură de lungă durată. "Suprafaţa afectată de autostradă în cazul pădurii Surlari este de circa 37.300 mp. Dacă am alege alt traseu, ar însemna să defrişăm câţiva km dintr-o pădure apropiată", spune reprezentantul CNADNR.
El crede că totuşi se va reuşi obţinerea unui acord din partea Mediului, în perioada următoare urmând să fie prezentat şi studiul de impact necesar. Nu a dat însă un termen exact.
Natura 2000, un program strict de protecţia mediului