Peste 3.000 de autotrenuri au blocat DN 7, Arad-Nadlac, iar accesul in Vama Nadlac si in oras nu mai era ieri posibil. Politia rutiera a dirijat traficul pe un drum judetean pentru ca masinile care intrau in Romania sa poata ajunge la Arad. Coada a depasit 20 de kilometri.
Criza a inceput de vineri noaptea dupa ce politistii de frontiera maghiari nu au mai muncit, intrand in vacanta cu ocazia Pastelui Catolic. Nici un tir nu a mai intrat in Ungaria si nici nu a mai avut voie sa circule pe teritoriul tarii vecine. soferii s-au asezat la coada inca de vineri noapte. Toate parcarile din zona Vamii Nadlac au fost pline pana la refuz. Abia luni seara in vama maghiara s-a inceput lucrul. Pe teritoriul Romaniei se aflau deja peste 2.000 de tiruri. soferii au sperat in zadar ca politistii de frontiera din Nagylak vor reusi ca intr-un timp rezonabil sa fluidizeze circulatia. Ieri, in jurul pranzului, erau deja peste 3.000 de autotrenuri la iesirea din Romania. soferii au recurs la un protest spontan si au blocat DN 7. Ei s-au asezat, in paralel, pe trei randuri si acolo unde nu au putut, au tras masinile perpendicular pe drum. Nici macar politia nu a mai putut trece pe DN 7. "Este o rusine ce se intampla. Pe 27 martie trebuie sa descarc la Bremen, dar nu cred ca voi trece pana atunci in Ungaria", a declarat soferul Ionel Mihailovici. Acesta a reusit sa comunice cu unul dintre colegii sai, care cu un alt tir se afla deja in Vama Nagylak. Acesta i-a spus ca politistii de frontiera maghiari fac exces de zel si introduc toate datele transportului in calculator. Mai mult, soferilor li se cer inclusiv contractul de munca, asigurarea, cartea verde si multe alte documente.
Purtatorul de cuvant al Politiei de Frontiera Arad, comisarul Ion Mares, a declarat ca, din punctul de vedere al institutiei, se lucreaza la capacitatea tehnica maxima: "Noi estimam ca s