Vânzările de preparate pe bază de soia cresc de trei ori în perioada Paştelui Piaţa produselor vegetale înregistrează creşteri spectaculoase în timpul posturilor, dar şi scăderi în
Vânzările de preparate pe bază de soia cresc de trei ori în perioada Paştelui
Piaţa produselor vegetale înregistrează creşteri spectaculoase în timpul posturilor, dar şi scăderi în restul anului care o fac o afacere nerentabilă. Cu toate acestea, producătorii speră ca românii să-şi schimbe preferinţele culinare şi să mănânce tot mai sănătos în viitor.
Industria de preparate alimentare vegetale de la noi trăieşte mai mult de pe urma posturilor. Cel mai important este Postul Mare, perioadă în care vânzările cresc spectaculos, unele firme ajungând să-şi tripleze încasările.
Ca importanţă a volumelor vândute urmează Postul Crăciunului, apoi cel a Sfintei Mării şi, în final, Postul Sinţilor Apostoli Petru şi Pavel, ultimele două aducând uneori creşteri nesemnificative. Producătorii de mezeluri şi preparate din soia pun diferenţele de volum pe seama faptului că în mare parte produsele sunt cumpărate de creştini ortodocşi care vor să postească, dar şi să mănânce consistent.
Credincioşii cultelor neoprotestante sunt mari consumatori de preparate din soia, numai că aceştia preferă produsle pregătite în bucătăriile proprii. Un segment nesemnificativ îl constituie cei care vor să mănânce sănătos şi înlocuiesc produsele de origine animală cu cele din soia.
Această categorie de clienţi asigură menţinerea şi chiar creşterea pieţei peste an. Cu toate acestea, managerii firmelor spun că piaţa produselor vegetale creşte foarte încet comparativ cu cea a altor ţări, iar pentru perioada mai-noiembrie sunt nevoiţi să treacă pe produsele de origine animală.
Profit doar în post
Iosif Barta, patronul societăţii Fito-Fitt, ne-a declarat că producţia de prepara