În plină campanie de recodificare CAEN, Guvernul (mai exact Ministerul pentru IMM) a aflat că Registrul Comerţului încasează bani pentru această operaţiune. Şi se arată indignat. Mai indignaţi sunt contribuabilii, care nu ar fi trebuit să dea bani pentru aşa ceva. De unde ştim noi asta? De acolo de unde ar fi trebuit să ştie şi guvernanţii noştri: din cuprinsul actului normativ prin care se aprobă noua codificare a activităţilor (Ordinul Institutului Naţional de St
În plină campanie de recodificare CAEN, Guvernul (mai exact Ministerul pentru IMM) a aflat că Registrul Comerţului încasează bani pentru această operaţiune. Şi se arată indignat. Mai indignaţi sunt contribuabilii, care nu ar fi trebuit să dea bani pentru aşa ceva.
De unde ştim noi asta? De acolo de unde ar fi trebuit să ştie şi guvernanţii noştri: din cuprinsul actului normativ prin care se aprobă noua codificare a activităţilor (Ordinul Institutului Naţional de Statistică nr.337/2007) şi din programul de implementare stabilit la nivel european.
Procedura care se urmează în prezent la noi pentru recodificarea obiectelor de activitate nu este nici pe departe în litera şi spiritul regulilor stabilite la nivel european. Astfel, recodificarea nu trebuia lăsată la aprecierea persoanelor/organizaţiilor, ci trebuia realizată de către Registrul Comerţului pe baza informaţiilor de care dispunea şi ca urmare a culegerii altor informaţii relevante. Scopul era acela de a stabili, cât mai aproape de realitate, activitatea principală a fiecărei organizaţii şi, implicit, codificarea aferentă. Acurateţea acestei codificări urmează a se reflecta mai departe în acurateţea datelor statistice colectate. Pentru că, da, scopul principal al recodificării este unul statistic. Or, în acest moment, organizaţiile stabilesc noile coduri şi le transmit Reg