Expertul în educaţie Aura Stănculescu susţine că agresivitatea profesorilor vine din lipsa de pregătire psihopedagogică Violenţa în şcoală este o realitate tot mai des întâlnită.
Expertul în educaţie Aura Stănculescu susţine că agresivitatea profesorilor vine din lipsa de pregătire psihopedagogică
Violenţa în şcoală este o realitate tot mai des întâlnită. Experţii în educaţie explică agresivitatea unor profesori în relaţia lor cu elevii printr-o înţelegere greşită a rolului pe care cei doi actori îl au pe scena şcolii. Profesorii ar trebui să-i considere pe elevi parteneri în actul de educaţie, iar respectul la clasă câştigat, şi nu impus cu forţa.
"Profesorii uită uneori că sunt în slujba elevilor, şi nu invers. Menirea lor este să formeze tineri capabili să se integra cu uşurinţă în societate. Un alt aspect deficitar - incapacitatea profesorului de a avea o metodă care să-l capteze pe elev", a explicat Aura Stănculescu, directorul Centrului de Resurse şi Asistenţă Educaţională Bucureşti (CRAEB).
În gimnaziu, profesorii pierd "controlul" asupra elevilor
"Comportamentul agresiv se face simţit încă din clasele de gimnaziu, deoarece în această perioadă profesorii pierd <> asupra elevilor din cauza slabei pregătiri psihopedagogice. Este ştiut că în şcolile pedagogice se acordă o importanţă deosebită modulului psihopedagogic.
În învăţământul preşcolar şi primar, unde cadrele didactice au urmat acest tip de studii, acestea se înţeleg mult mai bine cu copiii", a explicat Emil Moise, preşedinte al Asociaţiei Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă.
Agresiunea, experienţă cotidiană în şcoli?
Directorul CRAEB spune că o altă problemă întâlnită este reprezentată de ideile preconcepute ale profesorilor, care consideră că acest statut aduce automat cu sine şi respectul elevilor.
"Elevii au nevoie de modele, de m