Luni, la Liceul de Arta "Hariclea Darclee", s-a sustinut o noua activitate in cadrul proiectului "Fii inteligent! Fii nonviolent!", care s-a concretizat sub forma unei dezbateri intre invatatorii Liceului de Arta, invatatoarea Gherghina Caragata de la Grupul Scolar "Grigore Moisil" si invatatoarea Octavia Dumbrava, de la Scoala "Mihai Eminescu". Tema dezbatuta a fost "Prevenirea si solutionarea conflictelor scolare".
Dorina Avram, invatatoare la Liceul de Arta a precizat ca dascalii se confrunta des cu conflicte elev - elev, iscate deseori din cauza folosirii unui limbaj nepotrivit ori din joaca, ce culmineaza cu imbrinceli si loviri. La anchetarea situatiilor, se constata usor ca elevii au cunostinte civice, insa acestea sint cu buna stiinta incalcate.
Dezbaterea si-a propus sa stabileasca cauzele conflictelor pentru a fi, pe cit posibil, inlaturate si pentru a se largi spectrul de strategii prin care sa se solutioneze.
In urma unei documentari, invatatoarea Simona Tanase a prezentat citeva dintre sursele conflictelor: diferentele si incompatibilitatile dintre persoane, nevoile/interesele umane, comunicarea, stima de sine, valorile individului, comportamentele neadecvate, agresivitatea, etc. De asemenea, invatatoarele Octavia Dumbrava si Gherghina Caragata au identificat printre cauzele generatoare de conflicte, tensiunea psihica a copilului, educatia din familie, modele preluate de la televizor, statul indelungat in fata calculatorului sau a televizorului, invidia, "grupuletele", cazurile copiilor cu parinti plecati peste hotare. Capacitatile de management al conflictului pot fi invatate prin practica, acestea se pot imbunatati prin comunicare, negociere, facilitare si medierea conflictelor, au adaugat invatatoarele.
Ulterior, s-au realizat scenarii ale conflictelor, fiecare invatator exprimindu-si parerea si s-au complet