Vivian Diaconescu a preluat divizia de sales&marketing la A&D Pharma luna aceasta A&D Pharma, cea mai mare companie farmaceutica romaneasca, a traversat anul trecut o schimbare a structurii organizatorice, prin care va ataca pietele regionale.
Daca pana in 2007, A&D Pharma cuprindea doua divizii, distributie (Mediplus) si retail (Sensiblu), in prezent grupul a mai adaugat una, sales&marketing. Fiecare dintre sefii acestor divizii sunt responsabili de prospectarea pietelor din jur, iar extinderea se va face pe fiecare dintre aceste linii de business.
Care au fost in aceste conditii ratiunile care au stat la baza acestei schimbari si care a fost geneza grupului de la primele contracte castigate si pana la o listare de peste 130 mil. euro pe Bursa din Londra?
In 1994, fondatorii A&D Pharma, oamenii de afaceri francezi de origine libaneza Michel Eid, Ludovic Robert, Roger Akoury si Walid Abboud, au castigat contractul de reprezentare la nivelul Romaniei (pentru activitati de distributie si promovare) pentru portofoliul de produse ale Upsa de la Bristol Myers (producator de medicamente cu afaceri la nivel global de peste 15 mld. dolari). Practic pe langa activitatea de distributie propriu-zisa (procesarea de comenzi de la farmacii, facturari si incasari), compania care la acea vreme activa prin intermediul diviziei Plurifarm, avea oameni specializati pentru promovarea produselor la farmacisti, pentru follow-up din punctul de vedere al perceptiei pacientului vizavi de produse sau pentru merchandising de produs.
Contractul cu Upsa a presupus si promovarea pe TV, iar impactul asupra vanzarilor a fost decisiv.
"La un moment dat a existat chiar o situatie in care doua camioane care veneau din Franta erau deja vandute. In 1996, pe baza acestor rezultate, a mai fost lansata o companie, Farmactiv, care a castigat contractul cu Boot