Piata ciocolatei a atins, anul trecut, o valoare de peste 250 de milioane de dolari, pe fondul cresterii de doua cifre a segmentelor pralinelor si a batoanelor, potrivit estimarilor lui Peter Mueller, directorul General al Kraft Foods Romania.
Kraft Foods Romania, cel de-al doilea mare jucator de pe piata dulciurilor din Romania, preconizeaza pentru 2008 o crestere a pietei ciocolatei in ansamblul sau, motoarele de crestere fiind in principal batoanele si pralinele din ciocolata, acestea din urma inregistrand o dublare a cotei de piata anul trecut.
Pe segmentul premium, compania este prezenta cu marca Milka, ce detine o cota de 10% din piata totala, respectiv 20% din piata tabletelor. In 2007, Milka si-a sporit veniturile cu 40% fata de anul precedent, potrivit datelor emise de companie.
“Piata ciocolatei va creste anul acesta cu 20%, conform studiilor de piata, insa noi preconizam un procent mai scazut, intre 10 si 20%, in functie de segmentul de produse. Potentialul de majorare a pietei este accentuat de cresterea consumului, in conditiile in care un roman consuma 2 kilograme, pe cand consumul unui vest-european este la nivelul de 8-10 kilograme anual”, a declarat Mueller (foto).
In Romania, marca Milka a fost lansata în 2002 si in cei 6 ani de la lansare s-au vandut aproape 10.000 de tone de ciocolata, cota sa de piata crescand de peste 10 ori, intr-un ritm de majorare a afacerilor de aproximativ 75% anual.
Pe plan local, Kraft Foods detine o fabrica de ciocolata la Brasov cu cinci linii de productie. Milka este prezenta in Europa si in America. Kraft Foods Romania a inregistrat in anul 2006 o cifra de afaceri de peste 400 milioane de lei.
In primele sapte luni ale anului, compania a raportat o crestere a volumului de vanzari pe segmentul ciocolatei de 25% in volum, respectiv 30% in valoare, fata de aceeasi perioada a anului tr