Deficitul de proiecte comerciale si logistice i-a determinat pe investitori sa livreze cat mai rapid construc?tiile pe care le dezvolta, prin utilizarea unor ma?te?riale de constructii cat mai usoare si mai rapid de utilizat. Unul dintre aceste produse es
Piata panourilor termoizolante va ajunge anul acesta la un volum de circa 9,5 milioane de metri patrati, in crestere cu 15% fata de anul precedent, datorita cresterii investitiilor din sectorul imobiliar. Practic, piata inregistreaza o crestere exploziva, daca luam in considerare ca in 2006 productia interna se ridica la circa doua milioane de metri patrati, in timp ce numarul producatorilor si importatorilor a ajuns in prezent la peste 20.
Mai mult, investitiile anuntate pentru urmatorii doi ani ar putea reduce ponderea importurilor de la 60% cat este in prezent, pana la circa 40%. Companii precum Arcelor Mittal Construction, Teraplast, Ruukki, Coilprofil, Isobau sau Megaprofil au in derulare investitii in deschiderea sau majorarea capacitatilor de productie de pe piata locala. De altfel, numarul mare de jucatori interesati sa intre pe piata locala de profil a fost resimtit puternic si la editia de anul acesta a targului Construct Expo Antreprenor, care a avut loc intre 5 si 9 martie.
Una dintre cele mai agresive extinderi va fi derulata de producatorul de panouri si profile din tabla Arcelor Mittal Construction Romania, fosta companie Kontirom, care va aloca in intervalul 2007-2008 circa 14 milioane de euro pentru deschiderea a doua unitati de productie, la Iasi si Cluj-Napoca, si extinderea productiei la fabrica din Pantelimon Bucuresti.
"Am vrut sa ne extindem prin achizitii in 2007, dar nu am reusit si am luat decizia sa majoram capacitatile de productie pe care le avem si sa deschidem noi unitati", spune Marian Parvu, directorul general al Arcelor Mittal Construction Romania