Ambulanţele „ultimul răcnet“ au ieşit pe străzi, dar Ministerul Sănătăţii nu s-a implicat şi în pregătirea personalului care ar trebui să le folosească.
Noile maşini ale Serviciului deAmbulanţă ale MunicipiuluiBucureşti (SAMB) sunt binedotate, însă medicii şi ambulanţierii au fost luaţi pe nepregătite.Doar câţiva dintre ei au fost la cursuride specialitate, restul urmând săprimească instrucţiuni de la cei„şcoliţi“. Asta, pentru că standardizareaechipamentului şi a medicamentelorfolosite pe noile salvări, careau ieşit pe străzile Capitalei de acumdouă săptămâni, impune trecerea la unnou sistem de lucru.
Aparatura pentru monitorizareafuncţiilor vitale a fost livrată cu puţinecărţi de instrucţiuni, însă acestea nuconţin versiunea în limba română.Medicii au fost pregătiţi pentrufolosirea funcţiilor de bază ale aparaturii,iar conducerea Serviciului deAmbulanţă va organiza o serie decursuri de perfecţionare.
La iarnă - fără tracţiune integrală
Ambulanţele de tip C, marca MercedesSprinter, sunt cele destinate intervenţiilor de urgenţă. O singură maşină a costat 103.000 euro, după cumspune Raed Arafat - subsecretar destat în Ministerul Sănătăţii Publice.
Salvările sunt dotate cu echipamente,materiale şi medicaţie deterapie intensivă mobilă. Echipajul lorva fi condus de un medic special pregătit, care va fi ajutat de un asistentmedical, un ambulanţier şi, după caz,de personal voluntar antrenat.
Din această categorie fac parte şiambulanţele de transport pentru nounăscuţii aflaţi în stare critică, pentrucare SAMB a achiziţionat două incubatoaremobile. Printre dotări se numără un monitor-defibrilator şi unventilator pentru pacienţii în starecritică, două truse de resuscitarepentru adulţi, una specială pentru copiişi două injectomate pentru administrareade medicaţie cu precizie.
Salvările vor