Magistrala 5, Piaţa Victoriei - Aeroportul Otopeni, agită spiritele între municipalitate şi Ministerul Transporturilor. Sursa: EVZSursa: EVZ
1 /.
Primarul Capitalei, Adriean Videanu, l-a contrazis pe ministrul Ludovic Orban cu privire la dezvoltarea metroului în zona de nord a Capitalei. Edilul-şef a susţinut că Bucureştiul are nevoie să-şi rezolve problema traficului pentru această parte a oraşului şi că soluţia ministrului transporturilor, Ludovic Orban, de a lega Gara de Nord de Otopeni printr-o cale ferată, care ocoleşte oraşul, nu este valabilă, „doar dacă vrea să facă excursii“, a spus Videanu.
Principala problemă,descongestionarea traficului
„Domnul Orban vrea o mocăniţă pentru Bucureşti, care să plece din Gara de Nord“, a spus primarul Videanu, ieri, într-o conferinţă de presă. Edilul-şef a susţinut că în urma analizelor misiunii Saprof a guvernului japonez au reieşit două soluţii fezabile. „Fie metroul pleacă din Piaţa Victoriei, fie din Piaţa 1 Mai, dar urmând acelaşi traseu pe zona de nord“, a explicat acesta.
Primarul a spus că proiectul municipalităţii are ca principal obiectiv descongestionarea traficului pe zona de nord şi legarea la sistemul de transport a cartierelor Domenii, Aviaţiei, Băneasa şi Otopeni şi nu doar o simplă legătură cu Aeroporul Interna- ţional „Henri Coandă“. Proiectul municipalităţii este estimat la 1,2 miliarde de euro, cu un termen de inaugurare între 5 şi 7 ani. Primele 300 de milioane de euro au fost aprobate în ianuarie anul acesta de guvernul japonez. Magistrala ar urma să aibă 20 de kilometri lungime şi aproximativ 19 staţii.
Înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport este un alt subiect de dispută. Videanu a susţinut că propunerea ministrului Orban de a subordona guvernului această instituţie este „un lucru incalificabil“. El a dat exemplu oraşele