Ca o peliculă deja vedetă, noul film al lui Tudor Giurgiu – “Me sem baxtalo.../ Sunt norocos...” a ţinut publicul în aşteptare peste o oră, până când a fost proiectat marţi seară la Muzeul Ţăranului Român.
Ca o peliculă deja vedetă, noul film al lui Tudor Giurgiu – “Me sem baxtalo.../ Sunt norocos...” a ţinut publicul în aşteptare peste o oră, până când a fost proiectat marţi seară la Muzeul Ţăranului Român.
După ce a “golit”, considerabil, rezervoarele financiare ale Televiziunii Publice – instituţie de la conducerea căreia a şi demisionat în cele din urmă – regizorul Tudor Giurgiu se pare că a dat peste un alt “pot” gras: bani de la Uniunea Europeană (celebrele fonduri PHARE) pentru cel mai nou film al său – “Me sem baxtalo.../ Sunt norocos...”. Documentarul, care prezintă poveşti de viaţă ale comunităţii rome din România, este realizat de Casa de producţie Hai Hui Entertainment, un alt business al familiei Giurgiu, de care oficial “răspunde” soţia, Oana Bujgoi-Giurgiu, tot regizor de meserie.
“PREMIERĂ”. Astfel, în mod conştient sau nu, tânărul regizor a mai realizat o premieră în cinematografia autohtonă: până în acest moment, nici un alt cineast nu a mai primit fonduri PHARE pentru realizarea unei pelicule. De obicei, banii se dau de către Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) sau se găsesc, să spunem, prin mijloace proprii. “Personal, nu cred, nu am cunoştinţă ca, în afară de filmul domnului Giurgiu, o altă peliculă să mai fi fost făcută în România cu fonduri PHARE, cu bani de la Uniunea Europeană”, ne-a declarat Eugen Şerbănescu, directorul CNC.
Dar să vedem cum a intrat Tudor Giurgiu în posesia celor “circa 60.000-80.000 de euro”, cât a fost declarat cu largă aproximare bugetul documentarului, potrivit propriei declaraţii a regizorului. În septembrie 2007 a avut loc o licitaţie de proiecte, la c