Magazinele pe care kika le opereaza sunt structurate pe mai multe marimi, de regula cuprinse intre 12.000 si 28.000 mp In aprilie 2007 au aparut primele informatii cu privire la intrarea retailerului austriac de mobilier de decoratiuni interioare kika pe piata locala, data la care compania achizitioanse deja terenul din Bucuresti necesar primului magazin. Doua luni mai ta
Ulterior, intr-un raport al Immoconsult, divizia de leasing imobiliar a Investkredit Bank apare suma de 50 de milioane de euro, reprezentand investitia companiei pentru a dezvolta trei magazine in Romania. Valoarea este confirmata anul acesta si de reprezentantii kika.
kika a anuntat anul trecut in toamna ca targetul sau pentru piata locala este sa ajunga la opt magazine, conditii in care numarul angatilor ar putea sari de 1.000 de oameni. In luna martie a acestui an, Alexandru Creanga afirma intr-un interviu acordat Ziarului Financiar ca in orasele in care este prezent, kika vizeaza atingerea unei cote de piata de 10%, primul magazin urmand sa fie deschis spre sfasitul anului.
Asa s-ar putea rezuma in cateva fraze intrarea pe piata locala a unuia dintre cei mai mari retaileri de mobilier din Europa.
Tatonari de cativa ani
Tatonarile pietei romanesti de mobila ale kika au inceput cu un an inainte ca Romania sa adere la Uniunea Europeana, iar in 2007 grupul austriac a facut si primii pasi in conturarea echipei de management prin aducerea lui Alexandru Creanga (37 de ani) pentru a coordona procesul de extindere pe piata locala. Creanga a fost timp de mai multi ani director general al producatorului de semifabricate pentru industria mobilei JWC Romwood.
El s-a numarat printre primii angajati ai echipei austriecilor de pe piata locala, care acum numara 20 de angajati, urmand sa ajunga la peste 250 de persoane la momentul deschiderii primului ma