Retailerul austriac de bricolaj bauMax si-a planificat dezvoltarea unei retele de bricolaj de 30 de unitati pana la finele lui 2011, dintre care patru vor fi localizate in Bucuresti. Ritmul de dezvoltare ar fi fost mai dinamic insa daca obtinerea autoriza
Performanta magazinelor de pe piata romaneasca, calculata ca raport al vanzarilor pe metru patrat, a depasit-o pe cea a unitatilor bauMax din Austria, in primul rand datorita diferentelor intre formatele dezvoltate pe cele doua piete, potrivit oficialilor companiei.
Dezvoltarea pietei constructiilor a determinat compania austriaca sa vina in Romania cu un format mai mare de magazin, care sa raspunda mai bine cererii de materiale de constructii.
"Romania este o piata foarte importanta pentru bauMax. Eu vad inca potential de dezvoltare pe piata constructiilor in urmatorii zece ani", a declarat Jorg Bierlein, directorul general al bauMax Romania.
bauMax a introdus la nivel local si sistemul drive-in pe care vrea sa-l dezvolte in toate unitatile sale viitoare din Romania. "Depinde de locatie, daca ne permite sa construim si o suprafata drive-in. Doua din magazinele de anul viitor, la Bacau si Ploiesti, vor avea drive-in" , afirma Bierlein.
Magazinele operate de bauMax Romania au, in medie, o suprafata de vanzare intre 10.000 si 12.000 de metri patrati si listeaza aproximativ 30.000 de articole. Unitatile cu drive-in ajung la o suprafata totala de 15.000 mp.
Ca si provocari pe piata in acest an, Bierlein vede cresterea costurilor de operare a retelei si recrutarea angajatilor din vanzari."Datorita politicii noastre de preturi, trebuie sa acordam o atentie speciala costurilor si sa gasim permanent metode de a le diminua. De exemplu, am implementat in magazine un sistem care ne poate reduce cheltuielile cu energia cu 50%", spune Bierlein.
Targetul pe 2008, dublare