Tinerii care învaţă în şcolile periferice ale marilor oraşe, în clase cu mulţi elevi, sunt mai predispuşi la acte de violenţă decât colegii lor de la sate. Motivele principale: numărul prea mare de ore petrecute în faţa televizorului şi timpul prea puţin acordat de părinţi. Sursa: Codrin Prisecaru
Cazul celor trei eleve de la Liceul „Elena Cuza“ care au mutilat o adolescentă de la Şcoala nr. 156 din Bucureşti a determinat conducerile şcolilor din Capitală să convoace şedinţe cu părinţii în care să se discute despre violenţa fizică şi verbală din clase. Reacţia liceenilor însă a fost să posteze filmuleţul cu batjocura pe internet.
Pe de altă parte, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a anunţat că va organiza, în maximum trei săptămâni, o dezbatere legată de violenţa şcolară. Asta, în condiţiie în care ultimele studii efectuate şi campanii desfăşurate nu au dus la niciun rezultat concret. Mai mult decât atât, cazurile de violenţă între elevi sau între elevi şi profesori sunt în creştere.
Un portret-robot al şcolarului care poate provoca acte de violenţă, realizat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, în studiul „Violenţa în şcoli“ din 2005, arată că elevii de gimnaziu, de la şcoli de periferie din mediul urban, care învaţă în clase cu un număr mare de copii sunt mai predispuşi la a deveni agresori decât cei mai mici, de la sate.
Programe TV mai violenteca-n AmericaC
auza principală este, în opinia specialiştilor, faptul că adolescenţii imită la şcoală ceea ce văd la televizor, în familie şi, nu în ultimul rând, la gaşca din cartier. Directorii unităţilor de învăţământ se simt neputincioşi şi apelează, prin intermediul şedinţelor, la sprijinul părinţilor. Aceştia dau vina pe programele de la televizor, care, aşa cum recunosc şi reprezentanţii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA