Romania va pierde anul acesta 172.000 de euro pe zi pentru ca autostrada Bucuresti-Brasov nu este finalizata. In acest ritm, in 2015 se va pierde peste un milion de euro pe zi. Aceste sume reprezinta banii pe care i-am fi castigat daca am fi avut autostra
Investitorii care vor sa vina sa investeasca milioane, zeci de milioane sau sute de milioane de euro in Romania se plang de fiecare data ca nu au infrastructura rutiera necesara operarii unei afaceri profitabile.
Un exemplu in acest sens a fost investitia Nokia de la Cluj, unde finlandezii au solicitat sa fie construita o autostrada care sa le garanteze profitabilitatea transportului de piese si subansamble in cel mai scurt timp posibil pana la granita cu Ungaria.
Lipsa autostrazilor nu inseamna numai pierderea oportunitatii de a atrage investitori, ci si pierderi directe, bani pierduti de catre companii sau de bugetele locale. Una dintre cele mai folosite sintagme pentru a descrie autostrada este "izvor care alimenteaza si atrage investitiile".
Pe marginea autostrazii se pot dezvolta o gama foarte larga de afaceri, de la benzinarii, hoteluri si magazine de suveniruri pana la proiecte industriale care beneficiaza astfel de acces facil la drumuri de mare viteza. Avantajele nu sunt numai de partea mediului privat, ci, mai ales, de partea administratiilor locale.
Dezvoltarea de noi firme si afaceri inseamna de fapt bugete mai mari pentru primariile din acea zona, mai multi bani pentru a rezolva probleme cum ar fi canalizarea, electrificarea sau starea drumurilor. La acestea se adauga si scaderea ratei somajului si a gradului de neangajare prin crearea de noi locuri de munca.
Gaura de 1,5 mld. euro in 2015
Daca pana in 2015 autostrada Bucuresti-Brasov nu va fi terminata, pierderea totala se va ridica pana la 1,5 miliarde de euro, bani de care am fi putut profit