REALITATE ● Nu existĂ ÎncĂ o ŞtiinŢĂ a promovĂrii de carte
După boom-ul vânzării de carte din anii ’90, interesul pentru lectură a cunoscut o curbă descendentă la sfârşitul deceniului, pentru ca situaţia să se reechilibreze simultan cu maturizarea pieţei de carte în anii 2000. Din păcate, promovarea nu se ridică la nivelul titlurilor care apar. Despre evoluţia pieţei de carte şi a promovării ei am stat de vorbă cu editorul de la Tritonic, Bogdan Hrib.
REALITATE ● Nu existĂ ÎncĂ o ŞtiinŢĂ a promovĂrii de carte
După boom-ul vânzării de carte din anii ’90, interesul pentru lectură a cunoscut o curbă descendentă la sfârşitul deceniului, pentru ca situaţia să se reechilibreze simultan cu maturizarea pieţei de carte în anii 2000. Din păcate, promovarea nu se ridică la nivelul titlurilor care apar. Despre evoluţia pieţei de carte şi a promovării ei am stat de vorbă cu editorul de la Tritonic, Bogdan Hrib.
Jurnalul Naţional: De ce ar mai cumpăra cineva astăzi cărţi ? Bogdan Hrib: Cartea e un obiect şi nu un depozitar de informaţii. O formă de entertainement, o formă de a te echilibra spiritual şi psihologic, o formă de a fi prezent în societate, un obiect trendy, un cadou posibil. Cine doreşte informaţie, o ia de pe net. Cartea înseamnă altceva, un obiect, o plăcere, o perversiune chiar. E salvarea celor care nu-şi găsesc iubita, a celor care sunt singuri seara, cartea e salvarea celor care nu mai au la ce să se uite la televizor, a celor care au probleme cu ochii. Pentru că eu cred că în curând medicii se vor alia cu editorii şi vom începe o campanie împotriva oricărui fel de ecrane. Oamenii nu vor citi Emile Zola, Bogdan Teodorescu, Al Dumas pentru că au nevoie de informaţie. Şi aici bătălia netului cred că a fost pierdută de la început. Un roman de dragoste mi-e greu să cred că poate fi citit pe ecranul unui laptop. @N_